8 Ağustos 2015 Cumartesi

Galatasaray - Bursaspor maçının ilk yarısından notlar...

Çekişmeli bir ilk yarı oldu... İki takım da sert mücadeleden kaçınmıyor... Ben de gözlemlediğim detayları aktarmak istiyorum...

Kalecilerden başlamak istiyorum... Mert düzenli olarak forma giymek ve kendini göstermek için Bursaspor gibi üst düzey bir Anadolu kulübünü seçti ve ilk resmi maçına da bugün çıktı... Çok önemli üç kurtarışı var henüz ilk yarı olmasına rağmen... Sneijder'in şutunda ve Serdar Aziz'in ters vuruşunda inanılmaz refleksleri ile gole izin vermedi... Ancak Yasin'in sol ayağından gelen şutta etkisiz kaldı... En önemlisi ise 45'te Serdar Aziz'in topunda savunmasının uzaklaştırmak için gelişi güzel vurduğu topa koşup, atlayıp, üzerine hızlıca oyun kurması büyük artı... Gelecek için çok pozitif mesajlar veriyor...
Muslera ise yine Galatasaray'ın dağılan savunmasının parçalarını topluyor... Yine kritik bir kurtarışı var ve bence en iyi yaptığı iş, kendisine gelen bir şutun ardından yerden kalkarak ikincisine de atlayabilmesi... Geldiği ilk sezondan beri benzeri kurtarışları var... Çok kaliteli...

Bursaspor'un sağ bek mevkiinde oynayan Erdem'i çok beğendim... Çabuk düşünüp, çabuk oynuyor, topu ayağında da çok gevelemiyor, ayakları da çabuk... Ortaları da kaliteli... İleri çıkınca tehlike yaratıyor... Ancak bunun yanında Alex Telles'in de fizik olarak olgunlaştığını gördüm... Daha önceleri omuz koyup top alma konularında zayıftı... Denge konularında da problemleri vardı... Arena'da 2-2 biten Galatasaray - Bursaspor maçında Şener'den yediği bir çalım var ki, Telles yere düşüp, çimleri yolmuştu...
Ozan Tufan ise müthiş bir yetenek... Hızı ve çalım yeteneği ile çok büyük bir geleceği var... Bugün sağ açıkta görev verdi Ertuğrul Hoca ve eğer ki Bursaspor kontra ataktan bir gol bulacaksa kendisinin önemli rol üstleneceğini düşünüyorum... Topu 50 metre boyunca çok kolay bir şekilde hızı ile taşıyabiliyor... Bileklerine çok hakim...

Bunun tam aksinde ise Bursaspor'un sol beki Emre var ki kendisi çok korkak oynuyor... Sürekli garanti paslara oynuyor ve topu ayağında tutmaktan çekiniyor... Daha cesur oynaması gerekiyor...
Galatasaray'da frikiklerde artık topun başına geçebilecek oyuncu sayısı çok fazla... Seneler evvel tek alternatif olan Selçuk bu maçta topun yanına dahi gelmedi... Bu bir takım için güzel bir artı...

Galatasaray taraftarına gelecek olursak, çok yüzsüzler... 2 hafta önce Udinese maçının 34. dakikasında maç meşale ve ses bombaları yüzünden iptal olmuş, ancak yine o insanlar marifetmiş gibi kendi yaptıklarını doğru bir şey zannederek abartılı şekilde meşale yakmaya, kale arkalarına ses bombaları ve meşale atmaya devam ediyorlar... Kale arkasında duman tabakası görmekten bıktım ben şahsen... Tuttuğum takımın taraftar profilinden nefret eder hale geldim... Umarım bir yolu bulunur da buna bir önlem alınır... Yoksa iş kötü yerlere gidiyor...

İlk yarı için yazabildiklerim bunlar... İkinci yarıyı bekliyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder